کاوش شناخت در اوگاندا برای روان درمانی

معرفی:

روانشناسی فرهنگی سعی می کند ذهنیت مردم محلی مردم بومی را با هدف روان درمانی موفق درک کند. اگر مشاور سنتها ، آداب و رسوم و فرهنگ افرادی را که به آنها خدمت می کنند درک نکند ، نمی تواند ظرافت های شناخت خود را در حل مسائل و مشکلات زندگی درک کند. در این مقاله ما زمینه بین سیستم های اعتقادی سنتی اوگاندا و ایمان دینی پس از استعمار را بررسی خواهیم کرد. چگونه این تضاد و تضاد در ذهن اوگاندا و ایجاد یک رویکرد شناختی دوگانه به زندگی.

زمینه:

اوگاندای مدرن برای اهداف روان درمانی ، شناخت پیچیده ای را ارائه می دهد که در تاریخ نهایی رهایی از استعمار (۱۹۶۲) تا سالها دیکتاتورهای خشونت آمیز مانند اوبوته و امین ایجاد شده است که هر دو فضای وحشت را در کشور ایجاد کرده اند. (۱. رجوع کنید به ریشه های اجتماعی خشونت ، کازوزی ۱۹۹۴) علاوه بر این دوره های خشونت ، تبدیل به دین غربی مذهبی است که بیشتر کلیساهای معترض را شامل می شود اما دارای اقلیت هایی از نفوذ مسلمانان و کاتولیک ها هستند. دین با پخش برنامه تلویزیونی و رادیویی تقریباً ۵۰ درصد از برنامه های مربوط به پرستش متعصبانه و درمان ایمان را در اختیار دارد. تقریباً همه مردم به یک نوع کلیسا مراجعه می کنند و از یک سو ایمان مذهبی عمیق ایجاد می کنند و از سوی دیگر ترس مداوم از آتش جهنم و لعنت. نوسازی جوانان که در موسیقی رپ ، سیاه نمایی و دیگر صداهای قومی حضور دارند ، در این دیگ گداخت مخلوط شده است. بسیاری از آنها با ویدئویی همراه است که نشان می دهد دختران با دامن های کوچک به صورت جنسی در حال حرکت جنسی هستند تا به غلیظ بودن مردان of شعرها بپردازند. در همان زمان دولت وقت سعی می کند نظم اخلاقی جدیدی ایجاد کند و دامن های کوچک را در خیابان ها ممنوع کرده و پیام های هشداردهنده ای را جلوی موزیک ویدیوها قرار دهد که می گوید برای افراد زیر ۱۸ سال مناسب نیست. دولت همچنین در تلاش است تا از طریق پارلمان اقدام زناشویی را برای ادامه تسلط مردان در جامعه و حقوق نابرابر برای زنان که به عنوان یک هنجار پذیرفته شده است ، ادامه دهد. همان دولت رئیس جمهور موسونی (۲. ۲۷ سال در قدرت پس از کودتا) آشکارا در مورد قوانین ضد همجنسگرایان برای سرکوب و ریشه کنی همجنسگرایان در اوگاندا صحبت می کند. بحث دائمی بین مردم فساد مقامات و سیاستمداران است. این شامل تصرف زمین با وسایل غیرقانونی با حمایت مقامات محلی ، کمک های مالی غرب از غنای شخصی و رشوه از پایین ترین مقام ترافیک به بلندترین وزرای دولت می شود. در حالی که البته اثبات فساد تقریباً غیرممکن است وقتی به روشی پذیرفته شده روزانه تبدیل می شود ، مانع از این نمی شود که مردم از حیث کنترل و چشم اندازهای آینده بهتر به زندگی خود نگاه منفی داشته باشند. آخرین نکته این است که اوگاندا قومی یکپارچه نیستند ، اما در واقع این سرزمین ، از تاریخ ، از مناطق مختلف آفریقا ، در غرب از اتیوپی ، کنیا و تانزانیا ، در شرق از سومالی ، کنگو و رواندا و در شمال ، سودان و جمهوری آفریقای مرکزی. این ترکیبی از فرهنگ ها و سنت ها از دهه ۱۹۶۰ که استعمارگران بریتانیایی آزادی کشور را آزاد کردند ، باعث درگیری های زیادی شده است.

سنت ها ، عرف و فرهنگ:

بین سنت های قبیله ای مردم اوگاندا با معرفی ۱۵۰ ساله آنها به دین غربی ، بیشتر مسیحیت و باورهای سنتی بت پرست ، دوگانگی جالبی وجود دارد. این امر با عمل پزشکان جادوگر در همه بخش های جامعه از مشاوران پادشاه (۳. کاباکا) تا نفوذ سیاسی و عموم مردم که می خواهند در بسیاری از زمینه های زندگی با پزشک جادوگر مشورت کنند ، ایجاد می شود. پزشکان جادوگر خدماتی را ارائه می دهند که بیش از حد وفاداران را به ویژه برای نیازهای عاطفی در عشق و روابط ارائه می دهد. وقتی از مردم محلی در منطقه فقیرن دریاچه ویکتوریا می پرسید ، آنها می گویند پزشک جادوگر بی خداست (نه بدون خدا بلکه بدون خدای مسیحی) او می تواند مردم را مجبور به عمل به دستورات خود کند ، مشکلات اقتصادی و تجاری را حل کند ، به شما نفرین کند. ارائه معجون های عشق ، سموم برای کشتن ، پیش بینی آب و هوا و قدرت نبوت. اخیراً دختر جوانی که شوهرش با زن دیگری سرگردان شده بود (بسیار رایج) سعی کرد او را با یک معجون عشقی که توسط جادوگر محلی تهیه شده بود جلب کند ، اما مایعی که او مخفیانه در شوهرش می نوشید در واقع او را مسموم کرد و او مرد. او اکنون به اتهام قتل همسرش متهم است. (۲. New Vision News 2013). بسیاری از گزارش های خبری در مورد معجون های عشق اشتباه یا نفرین شده و کنترل نکردن اعمال خود صحبت می کنند. همه شرایط تخفیفی که شخص می تواند به دادگاه ارائه دهد ، به عنوان بهانه شما برای جنایت یا جنایت.

برخی از مشکلات اجتماعی اوگاندا مشکلاتی است که بسیاری از کشورهای آفریقایی از آن مانند سوء مصرف الکل ، داروهای غیرقانونی ، HIV و ایدز (تنها کشوری در آفریقا که هنوز در حال افزایش نرخ آلودگی HIV است) به علاوه بیکاری گسترده جوانان و فقدان آن رنج می برند. فرصت ها در محل کار این مشکلات اجتماعی البته پیامدهای بسیاری از سلامت روان را برای جامعه به همراه دارد. زمانی که جنسیت به عنوان ریاکاری ایمان و دین تلقی شود ، جنسیت تا حد زیادی شدیدترین مشکل است. همانطور که قبلاً گفته شد بسیاری از اوگاندا هر هفته در کلیسا شرکت می کنند (از جمله جوانان) آنها دعا می کنند و ایمان را بسیار متعصبانه حفظ می کنند و با صدای بلند خداوند و همه نعمت های او را ستایش می کنند و در عین حال بسیاری از مردان چند همسری سنتی را انجام می دهند و شیوه های قیمت گذاری عروس اگرچه بر اساس قانون تعصب جرم محسوب می شود ، اما تحت فشار قرار نمی گیرد مگر اینکه فشار زیادی به پرونده وارد شود. بسیاری از مردان متاهل که از کلیسا می روند دوست دختر دارند (سایر همسران نیز همانطور که از آنها یاد می شود) و از این زنان صاحب فرزند می شوند. در حالی که هنوز هر هفته به کلیسا می روید و برای ایمان دعا می کنید. طلاق امری عادی شده است که برای بسیاری از همسران اول ، رها شدن است. بسیاری از مرگ های زودهنگام ناشی از عفونت HIV مستقیماً ناشی از چند همسری و امتناع مردان از استفاده از کاندوم به عنوان وسیله ای مانع است. دومین مشکل دشوار برای اوگاندا سلامتی است ، نه آنطور که از فقر یا سوء تغذیه ممکن است فکر کنید ، بلکه در واقع چاقی در میان طبقه متوسط ​​است. خوردن بیش از حد را می توان واکنشی به زمانهای سخت گذشته دانست که غذا کمیاب بود و شما مجبور بودید آنچه را که می توانستید دریافت کنید بخورید ، اما در حال حاضر خوردن بیش از حد زمان گذشته است ، بسیاری از افراد بشقاب را پر می کنند و مقدار زیادی مصرف می کنند. از غذاهای پر چرب سرطان ، حملات قلبی و دیابت در مقایسه با سایر کشورها بسیار شایع و زیاد است.

شناخت ها:

وقتی با بسیاری از مردم اوگاندا درباره ظاهر خود در زندگی صحبت می کنید و رویکرد آنها نسبت به آینده در مورد همه چیز منفی است ، بسیار جالب است. آنها نگرش های مالکانه ای نسبت به اشیاء مادی از جمله زنان دارند. مردان همسر را به عنوان اموال یا دارایی هایی می دانند که هدف آنها خدمت و تولید فرزندان است. هنگامی که از یک جوان (۱۸ ساله) در مورد دیدگاه خود در مورد نحوه نگاه اوگاندا به جهان می پرسید ، وی اظهار داشت که ۶۰ درصد از آنچه اکثر مردم درباره آن صحبت می کنند همیشه از دیدگاه منفی است. آنها بدنبال شخص دیگری هستند که مقصر بدشانسی ها و بدبختی هایشان باشد. در گفتگو با بسیاری دیگر از اوگاندا و ابراز این احساس ، بسیاری موافق بودند که به طور کلی درست است. همچنین عدم اعتماد عمومی در بین مردم وجود دارد ، آنها دائماً یکدیگر را از ترس فریب خوردن ، تغییر کوتاه مدت یا کلاهبرداری بررسی می کنند.

همه اینها برای شناخت به عنوان یک ذهنیت برای مقابله با حل مشکلات ، ساختن واقعیت زندگی روزمره و دوگانگی شناختی باورها چه معنایی دارد؟ که اکثر آنها با نگرشی منفی ، تقسیم بین ایمان و خرافات ، تعصب جنسیتی ایجاد تصمیم گیری می کنند که منجر به رفتارهای پرخطر در روابط و رفتار جنسی می شود و در نهایت پاسخ کلی ترس به زندگی از سابقه خشونت و فساد است.

روان درمانی:

اکنون درمانگر ما دارای پیشینه وسیعی از طرز فکر معمولی اوگاندا ، رویدادهای تاریخی اخیر آنها ، و عقیده دوگانه آنهاست که می توانند موقعیتی را که ممکن است مشتری از آن شروع کند درک کنند. به خاطر داشته باشید که شخص تقسیم تفکر را تشخیص می دهد و حتی ممکن است متوجه شود که با واقعیت راحت نمی نشیند ، این بدان معنا نیست که ناخودآگاه آنها تأثیر عمیقی بر شخصیت افراد ندارند. از نظر فرویدی – بینش – باید تسکین دهنده باشد ، اما ناهماهنگی شناختی نشان می دهد که بسیاری از مردم می توانند دیدگاه های متضادی داشته باشند و همچنان آنها را منطقی نشان دهند. ابرخود اوگاندا غرق در سنت هایی است که از نسل های گذشته ارائه شده و بر اساس خشونت های تاریخی اخیر شکل گرفته است. این تأثیر هدایت کننده ایمان دینی و خرافات می تواند شکافی را در ابرخود ایجاد کند تا فرد بتواند دیدگاه های متضادی درباره اخلاق و آداب و رسوم اجتماعی داشته باشد. شناسنامه ای که به شدت توسط مدیر لذت ارائه می شود ، به دلیل ترس از آینده نامشخص ، خوردن بیش از حد را امکان پذیر می کند. جنسیت بر اساس عادت تعدد زوجات هدایت می شود حتی در حالی که ابرخود به طور واضح از پایبندی به ایمان از این عمل آزرده می شود. برخوردهای جنسی پرخطر ناشی از شناسنامه ، از جمله عدم استفاده از کاندوم ، و علیرغم آموزش مداوم برای ابرخود از رسانه های ارتباط جمعی و کارکنان ایدز ، تأثیر کمی در تصمیم گیری برای بالا بودن یا عدم تأثیر آن دارد. خطر برخورد جنسی ایگو به وضوح در تلاش خود برای قضاوت بین شناسه پرخطر و ابرخود اخلاقی واضح ضعیف است. دفاع عادی ابر نفس این است که از گناه به عنوان راهی برای سرکوب فعالیت شناسه استفاده کند ، اما در مورد اوگاندا گناه سرکوب می شود و از لذت لذت بردن از واقعیت می گذرد و نتیجه می گیرد که اوگاندا دارای ضعف هستند. حالت نفسانی که در آن از منافع بلندمدت خود به طور شناختی محافظت می کند. این همچنین شامل ناهماهنگی شناختی است که از نظر احساسی تأثیر چندانی ندارد ، به ویژه مردان جنسی و زنانی که بیش از حد غذا می خورند و ابر هویت با هویت غالب تحت الشعاع قرار می گیرد.

در اتاق درمان:

مطمئناً مشتری حاضر فردی است در جامعه ای که تصمیم گرفته رفتار او با دیدگاه شخصی خود نسبت به زندگی راحت نیست و بنابراین تصمیم گرفته است که با کمک مشاوره به دنبال حمایت و تغییر باشد. درمانگری که تحت تکنیک درمانی آموزش دیده است ، اما اکنون مجهز به سابقه روانشناسی فرهنگی است ، در مکان مناسبی برای شروع فرایند درمان است. همیشه ایده خوبی است که موقعیت فرهنگی مشتری خود را در طول روند روان درمانی مداوم ارزیابی کنید تا مجموعه ذهنی آنها را درک کنید. زیرا آنها از موقعیت زندگی خود در سنت ها ، رسوم و فرهنگ هستند که مشکلات خود را با زندگی حل می کنند. این مجموعه ذهنی را می توان از دیدگاه تحلیل معامله ای به عنوان ارزش های نفسانی کودک در ارزش های کودک مشاهده کرد که با حالت نفسانی والدین در ارتباط است و مانع تصمیم گیری منطقی مراجع می شود و این را با یک ذهنیت شناختی که دارای دیدگاه دوگانه است اشتباه می گیرد. از اعتقادات حالت خود بزرگسالان مانع از عملکرد می شود و تقریباً می تواند از کشش و کشش حالت های والدین و کودک در ناهماهنگی مداوم حذف شود. جهانی بودن روانکاوی فرویدی و تحلیل رفتار متقابل برن ، درمانگر را قادر می سازد تا بفهمد که چگونه مدل ذهن از فروید در موقعیت های نفسانی و حالات نفسانی برن می تواند به آموزش مشتری خود در فرایندهای تفکر درونی آنها منجر شود که منجر به درون نگری تیزبینانه می شود. رفتارهای اجتماعی مضر برای یک موقعیت زندگی سالم با انگیزه بیشتر. تغییر سنت ها و آداب و رسوم دیرینه آسان نیست زیرا آنها هیچ تجربه مستقیمی برای مشتری ندارند ، اما همان فرهنگ هایی هستند که فرهنگ متغیری را تحت تأثیر ارزش های تاریخی قرار می دهند.

تابستانی:

در خاتمه ، این مقاله برای روشن ساختن ارزش درمان های روانشناختی تاریخ ، نگرش ها و اعتقادات مردم محلی در نظر گرفته شده است. شما نمی توانید یک بیمار را برای مسائل مربوط به سلامت روان با موفقیت درمان کنید بدون اینکه به خوبی درک کنید که چگونه شخص از طریق سنت ها ، آداب و رسوم و تأثیرات فرهنگی خود-فوقانی یا حالت والدین خود را ایجاد کرده است. این توانایی برای نگه داشتن حالتهای دوگانه در یک واقعیت است که باعث ایجاد سردرگمی و رفتار عادی در یک ذهن می شود. یک درمانگر نمی تواند امیدوار باشد که در تغییرات رفتاری کمک کند ، مگر اینکه درک کاملی از سیستم اعتقادی افراد داشته باشد که بر اساس تاریخ و سنت ها شکل گرفته است.

منابع:

  1. کازوزی ، ABK (1994) تاریخ اجتماعی خشونت در اوگاندا. فواره پرس
  2. مقاله نیوز چشم انداز ، آوریل ۲۰۱۳ اد.
  3. کاباکا = زبان باروندی به معنی – پادشاه یا حاکم



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *